Portretul lui Daniel gri


Caricaturile sunt umor plus arta desenului.

Undeva prin anii ’90, obișnuiam să merg la un magazin de muzică de pe lângă librăria Eminescu, mai jos de facultețuri. Mă aflam cu tovarășa M., într-o zi cu soare. Aveam un ban în buzunar, sau doi. Probabil doi, de vreme ce ținteam clar ceva muzici proaspete din magazioara muzicală.

Practic, salivam pe vitrine. Locul era o alimentară de tip nou, un mall avant la lettre. Vânzătorul știa totul despre muzica bună.

Veneam de la cantină și eram bine dispuși. Dar nu de aceea am reținut acea zi.

Pe trotuar, pe un scaun pliant, un domn în vârstă desena. L-am urmărit cu plăcere, știa ce face. Trăsăturile persoanei care îi poza apăreau pe hârtie hilare, în oglidă deformată. În același timp, portretul era viu, avea emoție, ne vorbea. Am fost atunci următorul supus de bunăvoie caricaturii.

Rezultatul nu i-a plăcut tovarășei M., dar pe mine m-a încântat. Caricatura aceea era resursă de autoironie, oglindă de ajustat morga, veioză care lumina defectele și contradicțiile.

Am plimbat portretul lui Daniel gri prin toate căminele în care mi-am dus viața de studinte și cred că trebuia  să-l fi înrămat pentru că în cele din urmă l-am „pus bine” și l-am pierdut.

Mă bucur că am aflat de comanda-caricaturi.ro, primul lucru va fi să-mi comand un portret.

Apoi voi face câte o surpriză membrilor familiei, de ziua lor. Poate și tovarășei M., cine știe.

O infuzie de umor și autoironie poate revigora.

Să ne privim în oglinda deformată, să râdem. Nici măcar nu costă mult, prețurile le găsiți aici.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

