În turneu

Pe vremuri aveam vacanțe de nomazi.

Făceam turism à la Ginghis-han, invadam spațiile montane.

Așa am văzut țara, locuri paradisiace și oameni. Frigul nopții la Obârșia Lotrului, urșii la Poiana Brașov, cirezile de bivoli în depresiunea transilvană, afine și furtuni pe muntele Găina, luminișuri verde crud cu zmeură sau fragi, mure negre pe malul râurilor reci și câte alte amintiri care ne-au pătruns memoria.

Pregăteam mașina, o Dacie 1310 bleu-mamaia, întrega zi din ajunul plecării. Avea să ne fie casă timp de două săptămâni. Încărcam portbagajul cu oale și veselă, lădițe cu roșii cu gust de roșii plus alte legume, canistre cu benzină, bine izolate de restul, măsuțe și scaune pliabile. Pe portbagajul de deasupra, atașabil, legam cortul mare, de patru persoane, geamantane și alte ciorciobute.

Cât curaj! Plecam cu neamurile, mai multe mașini. Aventură! Fierbea apa în motoare, ne coceam-dar ce bine suportam căldura pe atunci- izbucneau dispute pe hartă asupra traseelor ideale, care ne lăsau să vedem cât mai mult, să nu pierdem nimic esențial, eram o gașcă de turiști aprigi și fără teamă.

Căutam locuri de campare feerice, făceam drumeții peste drumeții, traversam albii de râu, ne fotografiam cu peisaje sălbatice, rătăceam în păduri incredibile, urcam și coboram, pe vreme bună, pe caniculă, pe ploaie și furtună.

Buburuzele înșirate pe șosea, albastră-roșie-neagră, au vizitat, în anii aceia, Valea Oltului, a Jiului, a Prahovei, Lacul Roșu, au traversat Mureșul, Someșul, Crișurile, prinse într-un montagne-russe al libertății și curiozității.

Recent, veniți din cele patru zări, am zis să recapitulăm o parte din destinațiile perioadei aceleia.

Noi am venit cu avionul și am decis să recurgem la inchirieri auto.

Am urcat pe Valea Oltului, am zăbovit prin Ardeal și apoi am coborât pe Valea Prahovei, exact ca pe vremuri. Multe locuri de care ne-am amintit au fost îngrădite, revendicate, multe păduri de care știam au fost tăiate, râuri au secat.

Cu toate acestea, am retrăit sentimentul de libertate de pe vremuri, iar multe zone le-am găsit schimbate în bine.

Mașinile închiriate au mers brici, a fost o plăcere să călătorim. Scoase din țiplă. O experiență 100% pozitivă.

Vă recomand, ori de câte ori aveți nevoie, să apelați cu încredere la inchirieri masini.